Gospodarka to jeden wielki organizm składający się z firm stanowiących system naczyń połączonych. Mimo tego, że rządzą się one swoimi prawami i mają swoje różnorodną specyfikę, to znaleźć łatwo wiele cech wspólnych. Jedną z nich – choć nie najważniejszą – jest organizacja dla własnych potrzeb spotkań biznesowych, przyjmowanie ważnych gości lub organizacja dla pracowników pilnych wyjazdów służbowych. Często są to sytuacje, które wymagają zorganizowania usługi typu przewóz osób VIP przez zewnętrznego przewoźnika. Nie każda jednak firma zatrudnia specjalistę w organizowaniu takich usług – nazwijmy je usługami Premium.

KTO PYTA NIE BŁĄDZI

Wiemy doskonale, że w przypadku wystąpienia potrzeby zorganizowania usługi Premium, z reguły wskazywany jest do tego pracownik jednego z działów (np.: administracji, sekretariatu, biura handlowego). Niestety bardzo często dla takiego pracownika jest to nowe zadanie – a co za tym idzie – trudno mu w krótkim czasie dokonać odpowiedniego wyboru. Presja jest tym większa, że z zorganizowanej przez niego usługi Premium będzie korzystał Szef firmy lub jej bardzo ważni goście. Nie może być więc mowy o wyborze nieprofesjonalnego wykonawcy. Co zrobić żeby tego uniknąć? Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy, to zadanie pytania do firm przewozowych, które reklamują się w Internecie jako te, które się w tym specjalizują. To, w jaki sposób można trafić na taką firmę zależy od frazy lub hasła wprowadzonego w wyszukiwarce internetowej. Poniżej kilka przykładów zapytań o usługę po dokonaniu wyboru firmy przewozowej dzięki użyciu wcześniej odpowiedniej frazy, słowa, hasła …

czy mają Państwo możliwość wynajęcia wysokiej klasy samochodu z kierowcą  dla moich 2 gości, tak aby zawieźć ich z Warszawy do Radomia, a potem przywieźć po zakończonym spotkaniu z powrotem do Warszawy, do hotelu?” Zapytanie to zostało wysłane przez klienta po wprowadzeniu w wyszukiwarce Google frazy wynajem limuzyny z kierowcą Warszawa oraz wynajem kierowcy Warszawa

„Czy jest możliwość wynajęcia samochodu z kierowcą na najbliższy weekend: piątek (02.12.2022) – niedziela (04.12.202) dla 3 pasażerów, miasto Warszawa?”  W tym przypadku klient użył do wyszukania firmy, która mogłaby sprostać jego oczekiwaniom fraz wynajem samochodu z kierowcą Warszawa, a następnie prywatny kierowca Warszawa

„chciałabym spytać o wycenę przejazdu  z kierowcą: Kraków Lotnisko Balice – Warszawa Lotnisko Chopina w dniu 1 grudnia (2 pasażerów) – odbiór z Lotniska Balice wieczorem ok. 23.00. Jaki przewidują Państwo czas dojazdu do Warszawy na lotnisko? Pasażer ma wylot z Warszawy o 6:00, więc musi być trochę wcześniej na lotnisku.”  To z kolei przykład wyszukania firmy po wprowadzeniu fraz transfer na lotnisko warszawa i transfer z lotniska

„poproszę o informacje na temat kosztów wynajmu samochodu z kierowcą na przejazdy, na terenie Warszawy przez 2 dni. Niestety mam usztywnioną nogę i nie mogę sama prowadzić auta dlatego potrzebny mi jest osobisty kierowca, który pomoże przy wchodzeniu i wychodzeniu z samochodu, a także odbierze syna ze szkoły i córkę z treningu” W tej sytuacji klientka wprowadziła w wyszukiwarce hasła: wynajem kierowcy Warszawa, a następnie prywatny kierowca Warszawa i doświadczony kierowca Warszawa

„Mam bardzo ważnych gości, których trzeba zawieźć z lotniska w Warszawie do Krakowa. Potrzebny mi samochód do obsługi VIP – bardzo proszę o informację czy takimi samochodami dysponujecie i jaki byłby koszt takiego transferu” To z kolei przypadek kiedy klientka wyszukiwała odpowiedniej dla swoich potrzeb firmy poprzez wprowadzenie do wyszukiwarki słów przewóz VIP Warszawa, transfer do hotelu, a potem transport VIP Warszawa

„Uprzejmie poproszę o wycenę transferu pasażera z hotelu Hilton w Warszawie do Gdańska (adres podam w późniejszej korespondencji)”.  W tym przypadku klientka wybrała firmę już po wprowadzeniu frazy transfer z hotelu.

„Potrzebujemy na dzień 6.02 VIP transfer ustaloną wcześniej trasą z lotniska Okęcie do hotel Sheraton w Warszawie dla 3 osób. Może być TAXI ale warunek to samochód Mercedes V class z wygodnym wnętrzem Premium. Data 07.02 godz: 11:10 (godzina przylotu gości). Proszę o informacje o dostępności oraz cenie usługi.” To zapytanie zostało wygenerowane po wyborze firmy, po wprowadzeniu kilku haseł: biznes taxi, biznes taxi Warszawa, taxi w klasie business.

Oczywiście osoby zainteresowane usługami typu TAXI Premium lub wynajem samochodu z kierowcą wprowadzają też frazy daleko odchodzące od oczekiwanych rezultatów, np. szofer lub szofer warszawa, albo samochód z kierowcą lub kierowca Warszawa. Wtedy bardzo często pojawiają się firmy, które nie mają nic wspólnego z poszukiwanym wykonawcą usługi Premium

WARTO WIEDZIEĆ

Przykładów wyszukiwania odpowiednich firm za pomocą fraz jest wiele, jednak należy przestrzec, że użycie odpowiedniej nie daje gwarancji dokonania wyboru właściwej. To czy firma jest wiarygodna, czy nie, okazuje się z reguły po fakcie. Popularnym sposobem na dokonanie wyboru jest zapoznanie z opiniami o firmie zamieszczonymi w Internecie – nie ma tu jednak 100% gwarancji ponieważ rzadko zadowoleni klienci piszą pozytywne opinie… częściej robią to klienci niezadowoleni lub po prostu nieuczciwa konkurencja.

Sprawdzona metoda to tzw. firma z polecenia – wiemy, że jest skuteczna ponieważ wielu klientów dociera do Driver4U.pl właśnie tą drogą. Jak jednak trafić na dobrą firmę jeśli nie ma jej kto polecić?

Najlepszym sposobem na dokonanie odpowiedniego wyboru jest przeprowadzenie rozmowy z przedstawicielami kilku firm. Wybrana powinna być ta, z którą kontakt jest natychmiastowy, a odpowiedzi udzielane są jasno, szybko i merytorycznie. Klient musi mieć wrażenie, że jest w danej chwili jedyny i najważniejszy. Podczas dokonywania wyboru warto zapytać o doświadczenie nie tylko w kontekście istnienia firmy na rynku ale również w kontekście osób, które nią zarządzają. Może się przecież zdarzyć tak, że firma istnieje wiele lat ale zarówno zatrudniona osoba do kontaktu z kontrahentami jak i kierowca wyznaczony do jej realizacji nie posiadają odpowiedniego doświadczenia, co może przyczynić się do nieoczekiwanych  problemów podczas ustalania warunków i realizacji usługi. Klient musi mieć przekonanie, że nawet jeśli czegoś nie dopowie lub przedstawi swoje oczekiwania w taki sposób, że należałoby je doprecyzować, spotka się z merytorycznymi uwagami i opiniami…